Hyr bil utan risk

När du hyr bil ingår normalt grundförsäkring som täcker vissa skador på bilen och tredje part samt stöld. Om skadan är framme eller om bilen blir stulen debiterar den lokala uthyraren i normala fall en självrisk. Med Auto Europe har du en valmöjlighet att få denna självrisk återbetald av oss om olyckan skulle vara framme.

När du hyr bil online så väljer du bara ett pris “inklusive återbetalning av självrisk”. Det är betydligt billigare än att på plats reducera självrisken med en sk. super CDW. Om du tar ett pris med återbetalning inkluderat ska du alltså INTE betala för en självriskreducering eller självriskeliminering på plats vid upphämtningen. Uppstår frågetecken är det bara att kontakta oss.

Om det uppstår en skada eller om bilen blir stulen tänk då på att spara alla papper och kvitton inför framtiden. Dessa skickar du in till oss vid förfrågan om återbetalning.

Boka biluthyrning med Auto Europe och känn dig trygg på semestern!

Inlagd i Bokningstips | Keywords , .

8 Svar på Hyr bil utan risk

  1. Mona Pettersson säger:

    Hej!
    Jag vill hyra en bil och ta en självriskförsäkring och att man därmed inte reserverar pengar för självrisken på vårt kontokort. Är det möjligt hos er?
    Med vänlig hälsning
    Mona

    • Peter säger:

      Hej Mona!
      Ring vår kundtjänst som har hand om alla bokningarna; dem har svar på allt gällande försäkringar och dylikt!
      Numret är: 0200 110 460
      Trevlig resa!

      Peter

  2. Håkan Järdemar säger:

    Har hyrt bil av Auto Europe ett flertal gånger. En stor fördel har varit att självriskeliminering ingått i hyran. Trots detta har uthyraren reservererat ett belopp på ca 800 € på kontokortet. Detta har jagkunnat accepterat.
    Nu skall jag boka igen och då har ni tydligen tagit bort denna självriskeliminering i priset och jag skall nu betala ca 25 SEK per dag för att få elimineringen.

    Stämmer det att självriskeliminering nu inte ingår i hyrpriset?

    Håkan

    • Andreas säger:

      Hej Håkan!

      Det hela beror på vilken leverantör du vill använda dig av samt i vilket land och stad du vill hämta upp bilen i. Priser utan självrisk erbjuds fortfarande på vår hemsida med vissa leverantörer, dock finns dessa leverantörer inte på alla destinationer tyvärr.

      Det kan också vara så att de produkt-paket som du använt tidigare har ändrats, då vi nyligen infört en helt ny produkt som heter Super Cover. Super Cover är vår mest heltäckande produkt och fungerar som Återbetalning av självrisken, men där även skador på hjul, glas, tak och underrede kan återbetalas i efterhand av oss på Auto Europe, förutom det som omfattas av Vagnskadeskyddet, Stöldsköddet och Ansvarsskyddet (som alltid ingår i vår priser). Denna nya produkt har därmed medfört ändringar på alla våra tidigare produkt-paket.

      Jag har precis skrivit ett nytt inlägg här på bloggen som förklarar våra produkt-paket, hur skydden fungerar etc, där du kan läsa mer om vårt utbud. Du kommer direkt till inlägget om du klickar här.

      Sedan kan du alltid ringa till oss på vårt kostnadsfria nummer 0200 110 460 (fungerar endast inom Sverige) eller skicka ett mail till seres@autoeurope.se med detaljer kring den bil du funderar på (datum, plats, typ av bil, leverantör etc), så kan vår svensktalande personal hjälpa dig med att förklara vilka möjligheter du har för ditt specifika fall.

      Hör av dig om det skulle vara något mer!

      Med vänlig hälsning, Andreas, Auto Europe

  3. HYR INTE BIL FRÅN AUTO EUROPE

    Jag hyrde bil från Sverige AutoEurope och fick betala 1800 kr på plats i Mallorca för att reservera en summa för (självrisk som man får tillbaka). Problemet var att jag hade glömt bort min fyrsiffriga kod till mitt kreditkort som jag hade 60 000 i kredit. De vägrade att ta summan manuellt från kreditkortet med ID eller/och Pass. De vägrade att låna en dator så jag kunde föra över sumtman från ett konto till bankontot. De vägrade att ta emot summan från min kompis bankort. Jag kommer aldrig mer hyra bil från AutoEropa och jag har anmält ärendet till konsument Europa.

    Hälsningar Christina

    • Josefine säger:

      Hej Christina,

      Tack för ditt meddelande. Vi på Auto Europe beklagar din hyrbilsupplevelse med Record men vi måste följa de villkor som du godkänt vid beställning. Villkoren för uthyrningen baseras alltid på leverantörens, då de oftast skiljer sig från leverantör till leverantör. De förmedlas således vidare till varje kund så att kunden blir riktigt informerad om vilka villkor som gäller vid just deras uthyrning. Det är naturligtvis mycket viktigt för oss att samarbeta med företag som erbjuder bra kundservice. Vänligen skicka oss denna skriftliga information, tillsammans med ditt hyresavtal och verifikationsnummer till vår kundtjänstavdelning . Du kan skicka den här: http://www.autoeurope.se/customerservice.cfm

      Vi kommer då att vidarebefordra den till Record för en förklaring.

  4. Ingrid Tuvesson säger:

    Hej!
    Fått en liten lackskada på hyrbilen.
    Vilken dokumentation behövs för att jag ska få tillbaka självrisken?

    Med vänlig hälsning,
    Ingrid

    • Josefine säger:

      Hej Ingrid,

      Vid skador ber vi dig att kontakta vår kundtjänst genom att fylla i följande formulär på vår hemsida: https://www.autoeurope.se/customerservice.cfm och välja skadedebitering under typ av fråga. Vår kundtjänst kommer att efterfråga papper som kontoutdrag och dokument från uthyraren. Om du valt att teckna vår Super Cover- återbetalning av självrisken ber vi att du istället väljer återbetalning av självrisken under typ av fråga i samma formulär på hemsidan. Du kommer då att behöva bifoga ett formulär som heter återbetalning av självrisken, ett kontoutdrag, foton på skadan och dokument från uthyraren. Med vänliga hälsningar, ditt Auto Europe team

Lämna oss ett meddelande

*